Dufour 412 – nya djärva grepp för maxad komfort
Epitetet Grand Large, vet alla som känner Dufour, betyder att tillverkaren har lagt extra krut på komforten ombord. Så som i fallet med nya Dufour 412 till exempel.
Den som bara är intresserad av extrema snabbseglare – och som kan tänka sig att offra allt av vad komfort heter för lite extra båtfart – kan sluta läsa här.
För mer än något annat är nya Dufour 412 Grand Large en cruiser med just hög komfort som specialitet.
Disponera som du vill
Vidare kan båten kan fås med tre alternativa inredningslösningar. Får det lov att vara en eller två toalettutrymmen? Två eller tre sovkabiner? Det och mycket mer är upp till köparen.
Dufour 412
Längd ö a: 12,70 m
Längd skrov: 11,98 m
Längd v l: 11,15 m
Bredd: 4,20 m
Djupgående: 2,10 m
Vikt: 8 940 kg
Kölvikt: 2 600 kg
Storsegel: 38 kvm
Genua: 33 kvm
Bränsle: 200 liter
Vatten: 380 liter
Motor: Volvo Penta 40 hk
Pris grundutrustad: 1 950 000 kr
Mer info: www.dufour-yachts.com
-
Båtar
Se allt inom båtar
-
Färdmål
Se allt inom färdmål
-
Del 4 av 4: Käringön – folkets favorit!
Fängslande historia, förnämlig restaurang, väl skyddad gästhamn och idyllisk bebyggelse. Det är en del av allt som gör Käringön till folkets favorit….
-
Del 3 av 4: Hållö – med egen båt till en av Västkustens pärlor
Om det är Hållös historia, den idylliska naturhamnen, de släta klipporna eller de mystiska krumelurerna på berghällarna som lockar mest är oklart….
-
Del 2 av 4: Måseskär – längst därute!
Stolt och stark står Måseskärs fyr och vakar över Käringön i nordost och Kattegatt i söder. Men mest vakar den över ett…
-
Del 1 av 4: Ostronjägarens heta tips!
Vi går ut hårt i vår upptäcktsresa, tar rygg på ostrondykaren Adrian Van De Plasse och får en lektion. Delikatesserna är aldrig…
-
Kunskap
Se allt inom kunskap
-
Del 7 av 7: Utombordarskolan – propellerns mysterier!
Det finns mycket att vinna på att ha koll på sin propeller. Här reder vi ut hur man väljer, servar och lagar sin…
-
Del 6 av 7: Utombordarskolan – så byter du oljefilter!
Att byta oljefilter är lätt – det gäller bara att göra rätt. Lasse Eriksson, skadereglerare på Svenska Sjö visar vägen. Att byta…
-
Del 5 av 7: Så byter du olja i utombordaren – enkel men viktig service
Det ska göras varje år och det är inte svårare än att vem som helst klarar av det på egen hand. Lasse…
-
Del 4 av 7: Så byter du olja i drevet!
Att byta olja i drevet varje år är viktigt av fler anledningar än den uppenbara. Lasse Eriksson, skadereglerare på Svenska Sjö visar…
-
Del 3 av 7: Motorreparation – rätt och fel efter en grundsmäll!
Att köra på grund är olyckligt och än värre kan det bli om du agerar fel. Så avgör du om du kan…
-
Del 2 av 7: Så byter du bränslefilter på utombordaren!
50-80 kronor och 20 minuters jobb. Det är vad det kostar att undvika den vanligaste anledningen till driftstörningar till sjöss. Motormecken Lasse…
-
Del 1 av 7: Så enkelt byter du anoder på utombordaren!
Det finns anoder som du med fördel låter en fackman byta. Men vissa klarar man att byta själv. Lasse Eriksson, skadereglerare på…