Nord Star 33+ Cruiser – bekväm familjebåt i tuff kostym
En hårding på utsidan. Men låt dig inte luras. Under skalet döljer sig en mycket komfortabel bo- och långfärdsbåt. Spana in Nord Star 33+ Cruiser på Allt på sjön i Gustavsberg den 2-4 september!
En hyttbåt och en riktig grovis. Absolut. Men det är bara grunden då Nord Star under åtskilliga år av förfiningar och förbättringar så har tagit tydliga kliv mot att bli allt mer av en bobåt.
Vi har alltså att göra med ett anrikt varv som blandar innovativ nyfikenhet med väldigt lång erfarenhet. Ett varv som verkligen är på alerten när det gäller utveckling av sina båtar och där Nord Star 33+ Cruiser förstås inte är något undantag.
Gedigna lösningar
Enkelt beskriven är hon en uppvisning i modern skandinavisk design och sinnrik disposition i kombination. Något som inte bara får båten att verka betydligt större än vad den faktiskt är. Den har också lösningarna, finesserna och utformningen som vittnar om att man har tänkt till både ett och två varv extra. Lösningar som fungerar även när havet är på sitt allra stökigaste humör.
Solpaneler som standard
Bakom den tuffa fasaden döljer sig sålunda en fullfjädrad bobåt som av en befriande rak, enkel och sober design. Ett nytt grepp för Nord Star 33+ Cruiser är att den kommer med effektiva solpaneler som standard och att extra krut har lagts på den aktre sovkabinen i en rak jämförelse med tidigare modeller. Här står beställaren inför lyxproblemet att välja mellan två enkelsängar eller en dubbelbädd.
Flera valmöjligheter
De många valmöjligheterna är för övrigt genomgående Nord Star 33+ Cruiser. Får det till exempel liv att vara enkel eller dubbelmontage av motorer? Är en extra garderob i jätteformat kanske att föredra framför ett extra duschutrymme? Valet är ditt.
Speciellt stolt är varvet för den öppna planlösningen och den naturliga passagen via de stora skjutdörrarna mellan salongen och akterdäcket.
Så fortgår det med idel smarta lösningar som kan verka futtiga var för sig – men som gör underverk för helhetsintrycket. Samma sak gäller storasyster Nord Star 42+ Cruiser som med sin inbyggda pondus och hela sin rejäla framtoning har en komfort som närmast kan jämföras med en modern lägenhet på land.
Se Nord Star 33+ Cruiser och 42+ Cruiser på utställningen Allt på sjön i Gustavsberg nu i helgen!
-
Båtar
Se allt inom båtar
-
Färdmål
Se allt inom färdmål
-
Del 4 av 4: Käringön – folkets favorit!
Fängslande historia, förnämlig restaurang, väl skyddad gästhamn och idyllisk bebyggelse. Det är en del av allt som gör Käringön till folkets favorit….
-
Del 3 av 4: Hållö – med egen båt till en av Västkustens pärlor
Om det är Hållös historia, den idylliska naturhamnen, de släta klipporna eller de mystiska krumelurerna på berghällarna som lockar mest är oklart….
-
Del 2 av 4: Måseskär – längst därute!
Stolt och stark står Måseskärs fyr och vakar över Käringön i nordost och Kattegatt i söder. Men mest vakar den över ett…
-
Del 1 av 4: Ostronjägarens heta tips!
Vi går ut hårt i vår upptäcktsresa, tar rygg på ostrondykaren Adrian Van De Plasse och får en lektion. Delikatesserna är aldrig…
-
Kunskap
Se allt inom kunskap
-
Del 7 av 7: Utombordarskolan – propellerns mysterier!
Det finns mycket att vinna på att ha koll på sin propeller. Här reder vi ut hur man väljer, servar och lagar sin…
-
Del 6 av 7: Utombordarskolan – så byter du oljefilter!
Att byta oljefilter är lätt – det gäller bara att göra rätt. Lasse Eriksson, skadereglerare på Svenska Sjö visar vägen. Att byta…
-
Del 5 av 7: Så byter du olja i utombordaren – enkel men viktig service
Det ska göras varje år och det är inte svårare än att vem som helst klarar av det på egen hand. Lasse…
-
Del 4 av 7: Så byter du olja i drevet!
Att byta olja i drevet varje år är viktigt av fler anledningar än den uppenbara. Lasse Eriksson, skadereglerare på Svenska Sjö visar…
-
Del 3 av 7: Motorreparation – rätt och fel efter en grundsmäll!
Att köra på grund är olyckligt och än värre kan det bli om du agerar fel. Så avgör du om du kan…
-
Del 2 av 7: Så byter du bränslefilter på utombordaren!
50-80 kronor och 20 minuters jobb. Det är vad det kostar att undvika den vanligaste anledningen till driftstörningar till sjöss. Motormecken Lasse…
-
Del 1 av 7: Så enkelt byter du anoder på utombordaren!
Det finns anoder som du med fördel låter en fackman byta. Men vissa klarar man att byta själv. Lasse Eriksson, skadereglerare på…