Zipwake – sprider sig som en löpeld i båtvärlden
Zipwake går från klarhet till klarhet när det gäller att förenkla båtlivet och båthanteringen. Här är deras senaste nyhet som tar det hela till en ännu högre nivå. Se inslaget!
Zipwake sprider sig som en löpeld i båtvärlden. Fattas bara då allt fler upptäcker fördelarna med att låta ett helautomatiskt system optimera gångläget med allt vad det innebär av förbättrad toppfart, acceleration, åkkomfort och bränsleförbrukning. Något som i förlängningen också innebär en minskad negativ inverkan på miljön.
För den som fortfarande inte är bekant med fenomenet handlar det om interceptorer snarare än traditionella trimplan. Interceptorer som har visat sig vara särdeles effektiva när det gäller att justera båtens pitch och roll . Allt medan föraren kan fokusera på annat än vindar, strömmar och inställningar inför girar.
Integrator Module sparar plats
Förbi är alltså den tid då förarens kunskap och fingertoppskänsla var avgörande för att hitta det optimala gångläget. Som om inte detta vore nog har man sedan förfinat systemet ytterligare genom åren. Inte minst genom förra årets lansering av Integrator Module.
Med denna nyhet finns nu möjligheten att få informationen presenterad på sin befintliga multifunktion-displayen (MDF) ombord såväl som på sin mobiltelefon eller padda istället för på Zipwakes traditionella kontrollpanel. Ett frestande alternativ för den som har ont om plats eller som bara uppskattar en renare och mer överskådlig instrumentpanel.
Smidigt med Mini Controller
Nytt för i år är något som går under namnet Mini Controller med vilken man kan styra sitt Zipwake trimkontrollsystem utan att behöva sträcka sig efter sin MFD. En diskret och föredömligt intuitiv fysisk enhet för manuella justeringar.
Man kan sålunda antingen låta Zipwake-systemet arbeta helt automatiskt men för den som vill och önskar även göra manuella justeringar.
Se inslaget från båtmässan i Düsseldorf!
-
Båtar
Se allt inom båtar
-
Färdmål
Se allt inom färdmål
-
Del 4 av 4: Käringön – folkets favorit!
Fängslande historia, förnämlig restaurang, väl skyddad gästhamn och idyllisk bebyggelse. Det är en del av allt som gör Käringön till folkets favorit….
-
Del 3 av 4: Hållö – med egen båt till en av Västkustens pärlor
Om det är Hållös historia, den idylliska naturhamnen, de släta klipporna eller de mystiska krumelurerna på berghällarna som lockar mest är oklart….
-
Del 2 av 4: Måseskär – längst därute!
Stolt och stark står Måseskärs fyr och vakar över Käringön i nordost och Kattegatt i söder. Men mest vakar den över ett…
-
Del 1 av 4: Ostronjägarens heta tips!
Vi går ut hårt i vår upptäcktsresa, tar rygg på ostrondykaren Adrian Van De Plasse och får en lektion. Delikatesserna är aldrig…
-
Kunskap
Se allt inom kunskap
-
Del 7 av 7: Utombordarskolan – propellerns mysterier!
Det finns mycket att vinna på att ha koll på sin propeller. Här reder vi ut hur man väljer, servar och lagar sin…
-
Del 6 av 7: Utombordarskolan – så byter du oljefilter!
Att byta oljefilter är lätt – det gäller bara att göra rätt. Lasse Eriksson, skadereglerare på Svenska Sjö visar vägen. Att byta…
-
Del 5 av 7: Så byter du olja i utombordaren – enkel men viktig service
Det ska göras varje år och det är inte svårare än att vem som helst klarar av det på egen hand. Lasse…
-
Del 4 av 7: Så byter du olja i drevet!
Att byta olja i drevet varje år är viktigt av fler anledningar än den uppenbara. Lasse Eriksson, skadereglerare på Svenska Sjö visar…
-
Del 3 av 7: Motorreparation – rätt och fel efter en grundsmäll!
Att köra på grund är olyckligt och än värre kan det bli om du agerar fel. Så avgör du om du kan…
-
Del 2 av 7: Så byter du bränslefilter på utombordaren!
50-80 kronor och 20 minuters jobb. Det är vad det kostar att undvika den vanligaste anledningen till driftstörningar till sjöss. Motormecken Lasse…
-
Del 1 av 7: Så enkelt byter du anoder på utombordaren!
Det finns anoder som du med fördel låter en fackman byta. Men vissa klarar man att byta själv. Lasse Eriksson, skadereglerare på…