Princess Yachts – satsar stort på vårens utställningar
Princess Yachts möter våren och besökarna på världens största båtmässa med inte mindre än åtta stolta flytetyg där giganten X95 är något alldeles extra. Se inslaget!
En yacht på 29 meter, 104 ton och en bränslekapacitet på 13 400 liter. Det är mer än vad de flesta vanliga dödliga kan ta in. Likväl säger det en del om Princess och det ikoniska varvets satsning på sober komfort, kvalitet och pålitlighet ned i minsta detalj.
Som om inte detta vore nog har man sedan ytterligare sju stolta jakter i sin laguppställning på Boot Düsseldorf, världens största båtmässa, den 20–28 januari. Där kan man bland andra beskåda Princess F65 som med sina dryga 20 meter blir det nya flaggskeppet i den kritikerrosade F-klassen. En båt som kanske framför allt imponerar med sin sinnrika planlösning. Något som i sin tur har bäddat för ett särdeles generösa sociala ytor och ett boende för inte mindre än tio personer i fem kabiner.
Den sportiga V-serien
Listan med Princess-båtar i Düsseldorf byggs sedan på med V55 och V50 som båda har en klar dragning åt det litet sportigare hållet – så stora de är. Men som kanske framför allt utmärker sig med sina många innovativa lösningar och att de upplevs som särdeles rymliga, luftiga och öppna. V50 kan för övrigt fås i såväl i däcksalong- som open-utförande.
Avslutningsvis, och kanske bäst av allt, är att man inte måste åka hela vägen till Düsseldorf för att beskåda Princess stolta flotta. Ett kanske smidigare alternativ kan vara att sätta kursen mot Princess Yachts eget showroom på Vindön, Orust på västkusten som har premiäröppning helgen 2-4 februari, därefter man håller visningen öppen kontorstid fram till sjösättningarna i vår.
Imponerande showroom
Den som gör sig besväret ska också märka att detta är ett showroom utöver det vanliga som få, om ens någon annan, av svenska återförsäljare av båtar oavsett märke, kan mäta sig med.
Förutom redan nämnda Princess F65, V55 och V50 (Open och Deck) kommer också F55, F50, F45 samt V40 att finnas i den egna utställningslokalen.
Se inslaget!
-
Båtar
Se allt inom båtar
-
Färdmål
Se allt inom färdmål
-
Del 4 av 4: Käringön – folkets favorit!
Fängslande historia, förnämlig restaurang, väl skyddad gästhamn och idyllisk bebyggelse. Det är en del av allt som gör Käringön till folkets favorit….
-
Del 3 av 4: Hållö – med egen båt till en av Västkustens pärlor
Om det är Hållös historia, den idylliska naturhamnen, de släta klipporna eller de mystiska krumelurerna på berghällarna som lockar mest är oklart….
-
Del 2 av 4: Måseskär – längst därute!
Stolt och stark står Måseskärs fyr och vakar över Käringön i nordost och Kattegatt i söder. Men mest vakar den över ett…
-
Del 1 av 4: Ostronjägarens heta tips!
Vi går ut hårt i vår upptäcktsresa, tar rygg på ostrondykaren Adrian Van De Plasse och får en lektion. Delikatesserna är aldrig…
-
Kunskap
Se allt inom kunskap
-
Del 7 av 7: Utombordarskolan – propellerns mysterier!
Det finns mycket att vinna på att ha koll på sin propeller. Här reder vi ut hur man väljer, servar och lagar sin…
-
Del 6 av 7: Utombordarskolan – så byter du oljefilter!
Att byta oljefilter är lätt – det gäller bara att göra rätt. Lasse Eriksson, skadereglerare på Svenska Sjö visar vägen. Att byta…
-
Del 5 av 7: Så byter du olja i utombordaren – enkel men viktig service
Det ska göras varje år och det är inte svårare än att vem som helst klarar av det på egen hand. Lasse…
-
Del 4 av 7: Så byter du olja i drevet!
Att byta olja i drevet varje år är viktigt av fler anledningar än den uppenbara. Lasse Eriksson, skadereglerare på Svenska Sjö visar…
-
Del 3 av 7: Motorreparation – rätt och fel efter en grundsmäll!
Att köra på grund är olyckligt och än värre kan det bli om du agerar fel. Så avgör du om du kan…
-
Del 2 av 7: Så byter du bränslefilter på utombordaren!
50-80 kronor och 20 minuters jobb. Det är vad det kostar att undvika den vanligaste anledningen till driftstörningar till sjöss. Motormecken Lasse…
-
Del 1 av 7: Så enkelt byter du anoder på utombordaren!
Det finns anoder som du med fördel låter en fackman byta. Men vissa klarar man att byta själv. Lasse Eriksson, skadereglerare på…