Rapp, sportig och rolig att köra. Inget konstigt så långt. Men att begagnade Finnmaster 68 DC dessutom är rymlig och någorlunda praktisk förvånar. Se testen!
Finnmaster 68 DC – med dolda talanger
Att Finnmaster 68 DC är pigg, sportig och rolig att köra är inget att yvas över. Det är nära nog alla daycruisers och därför lockar även Finnmaster 68 DC till aktiv körning och en vilja att försöka optimera gångläget med ratt, trim och reglage.
Däremot räknar man väl knappast med att en daycruiser ska vara rymlig? Eller ens det mista praktisk? Här får vi dela ut pluspoäng för det rymliga stuvfacket samt den lika rymliga sittbrunnen. För att nämna en del.
Men det blir också ett par plumpar i testprotokollet. Det gäller främst sikten genom vindrutan samt slamret från – ja det är oklart vad.
Se testen!
Fler tester av begagnade båtar:
Flipper 640 DC – fartigt förnuft!
Bella 530 Excel – praktisk, lätt och lagom.
Yamarin 74 C – den sista kompakta bobåten?
Buster Magnum – en havets Volvo V70.
Askeladden 645 Beetle – full av fräcka finesser.
Bavaria 27 Sport – mästare i invändig rymd!
Flipper 630 OC – når inte ända fram.
Yamarin 64 DC – still going strong!
Aquador 26 DC – hetaste begbåten i klassen.
Bayliner 2858 – flybridge till budgetpris.
Aquador 23 DC – vi synar storsäljaren!
Finnmaster 68 DC | |
Längd: | 6,80 m |
Bredd: | 2,41 m |
Djupgående: | 1,05 m |
Vikt (med motor): | ca 1 700 kg |
Kojplatser: | 2+1 |
Årsmodell: | 2012 |
Rek. motorstyrka: | 150-250 hk |
Motor i test: | Yamaha 225 hk |
Rigglängd: | XL |
Bränsle: | 350 liter |
Antal personer: | 7 |
Pris (beg. med 225 hk): | ca 340 – 450 000 kr |
Mer info: |