Hamnen.se redaktionell partner till Allt för sjön
Nu ingår Nordens ledande båtmässa samarbete med det största båtmagasinet på webben – Hamnen.se. Genom gemensamma kampanjer i sociala medier är målet att höja intresset för båtliv och ge mässbesökarna en ännu bättre upplevelse.
Foto: OMBILD.
Hamnen.se kommer från och med januari att testa, filma och berätta om båtar och båtprylar som kommer att ställas ut på Allt för sjön 28 februari – 8 mars.
– Vi vill skapa nyfikenhet för båtarna och prylarna som visas på mässan och berätta för besökarna hur båtarna känns och ser ut i sitt rätta element – på vattnet – innan de får uppleva dem live på mässan, berättar Gustav Morin, chefredaktör för Hamnen.se.
– Vi vet att båtmänniskorna inte går i ide under vintern, det är ett intresse som brinner året om. Vår trafik är i princip densamma sommar som vinter. Därför drar vi igång redan efter nyår och berättar om båtar som kommer till mässan och åker runt i Europa för att testa och filma de allra nyaste modellerna, säger Gustav Morin.
Årets tema för Allt för sjön är ”Nyhetast” och det kommer att finnas många helt nya båtar som presenteras. Inte minst nya Nimbus 305 Coupé, XO 250, Sargo 31, Buster Magnum M5 och XXL, Bella 600 BR, Agapi 950, Far East 28 och Dragonfly 25, för att nämna några.
– Det blir också ett par dragplåster utöver det vanliga som vi håller hemliga en stund till, lovar Hanse Thorslund, projektchef för Allt för sjön på Stockholmsmässan.
Mässan blir större än i fjol med bland annat en storsatsning av den finländska båtindustrin med flera stora montrar.
Bella 600 B och BR heter två nya finska styrpulpetare med funktion i fokus.
– Redan på entrétorget kommer besökarna att mötas av en ny stor nyhetsmonter med det allra ”nyhetaste” säger Hanse Thorslund.
Här kommer Skippos redaktion att husera i en monter som rymmer både redaktion och studio. Här får besökarna se båttester och båtreportage på en enorm skärm. De kan också se intervjuer med båtprofiler, bolla reportageidéer och ställa alla tänkbara båtfrågor till reportrarna.
Båtmänniskor på webben
Hamnen.se bedriver journalistisk verksamhet med underhållsinriktning. Målet är att förmedla glädjen och öka kunskapen om båtlivet. Allt material är gratis och webben är verktyget.
I en tid då tidningarnas upplagor rasar och tv-tittandet minskar så blir webben allt starkare. Tillsammans med Hamnen.se utvecklar nu Allt för sjön sin webbnärvaro ytterligare.
Gagnar branschen
De flesta företag är numera aktiva på webben och har både Facebooksidor och nyhetsbrev. Genom Allt för sjöns samarbete med Hamnen.se kommer utställare och besökare att få ta del av högkvalitativt material i form av videoreportage, bilder och artiklar.
Ett nytt koncept kommmer från Sverige med Agapi 950 WA.
Se videor på båtar som ställs ut på Allt för sjön och som Hamnen.se testat:
Viggo X8 , Anytec 868 Cab, Yamarin Cross 75 BR, Chris Craft 25, Nordkapp 705, Ockelbo B16, Axopar 28, Nimbus 21 Nova, Uttern D77, XO 270, Anytec 747, Finnmaster T8, Evinrude G2.
Håll er uppdaterade på Hamnen.se för artiklar och videor med båtar som kommer att ställa ut på Allt för sjön, följ oss via nyhetsbrev (se nedan) eller Facebook.