Bali 4.0 – kompromisslös satsning på hög komfort
På jakt efter en rapp och temperamentsfull snabbseglare? Leta vidare. Bali 4.0 är en kompromisslös cruiser med grenarna rymd, komfort och bekvämt boende som specialiteter. Sverigepremiär på Öppna Varv på Orust i helgen.
Kryssbogar, snabba stagvändningar och smidighet i trånga gästhamnar med Y-bommar. Det är svagheterna i korthet.
Med detta sagt kan vi sedan stämma upp en lovsång när det gäller utrymmen, komfort och bekvämt boende. För här har vi att göra med en cruising-katamaran i sin renaste form.
Rak, enkel och befriande krusidullfri layout, mycket ljusinsläpp genom många och stora fönster och gott om sittplatser för hela kompisgänget.
Den andra speciallösningen är det avdelande skottet mellan salongen och akterdäcket som kan fällas upp som en garagedörr, så att gränsen mellan ute och inne suddas ut.
Bali 4.0 premiärvisas i Sverige på båtutställningen Öppna Varv på Orust i helgen.
Se också:
Lagoon 39 – hög komfort på två skrov.
Bali 4.0
Längd ö a: 11,93 m
Längd v l: 11,85 m
Bredd: 6,72 m
Djupgående: 1,12 m
Vikt: ca 8 000 kg
Segelyta (totalt motvind): 105,40 kvm
Motorstyrka: 2 x 30/2 x 38 hk (saildrive)
Bränsle: 400 liter
Vatten: 800 liter
Max antal personer: 10
Pris: ca 4 200 000 kr
Svensk återförsäljare: www.gashagamarina.se
-
Båtar
Se allt inom båtar
-
Färdmål
Se allt inom färdmål
-
Del 4 av 4: Käringön – folkets favorit!
Fängslande historia, förnämlig restaurang, väl skyddad gästhamn och idyllisk bebyggelse. Det är en del av allt som gör Käringön till folkets favorit….
-
Del 3 av 4: Hållö – med egen båt till en av Västkustens pärlor
Om det är Hållös historia, den idylliska naturhamnen, de släta klipporna eller de mystiska krumelurerna på berghällarna som lockar mest är oklart….
-
Del 2 av 4: Måseskär – längst därute!
Stolt och stark står Måseskärs fyr och vakar över Käringön i nordost och Kattegatt i söder. Men mest vakar den över ett…
-
Del 1 av 4: Ostronjägarens heta tips!
Vi går ut hårt i vår upptäcktsresa, tar rygg på ostrondykaren Adrian Van De Plasse och får en lektion. Delikatesserna är aldrig…
-
Kunskap
Se allt inom kunskap
-
Del 7 av 7: Utombordarskolan – propellerns mysterier!
Det finns mycket att vinna på att ha koll på sin propeller. Här reder vi ut hur man väljer, servar och lagar sin…
-
Del 6 av 7: Utombordarskolan – så byter du oljefilter!
Att byta oljefilter är lätt – det gäller bara att göra rätt. Lasse Eriksson, skadereglerare på Svenska Sjö visar vägen. Att byta…
-
Del 5 av 7: Så byter du olja i utombordaren – enkel men viktig service
Det ska göras varje år och det är inte svårare än att vem som helst klarar av det på egen hand. Lasse…
-
Del 4 av 7: Så byter du olja i drevet!
Att byta olja i drevet varje år är viktigt av fler anledningar än den uppenbara. Lasse Eriksson, skadereglerare på Svenska Sjö visar…
-
Del 3 av 7: Motorreparation – rätt och fel efter en grundsmäll!
Att köra på grund är olyckligt och än värre kan det bli om du agerar fel. Så avgör du om du kan…
-
Del 2 av 7: Så byter du bränslefilter på utombordaren!
50-80 kronor och 20 minuters jobb. Det är vad det kostar att undvika den vanligaste anledningen till driftstörningar till sjöss. Motormecken Lasse…
-
Del 1 av 7: Så enkelt byter du anoder på utombordaren!
Det finns anoder som du med fördel låter en fackman byta. Men vissa klarar man att byta själv. Lasse Eriksson, skadereglerare på…