Sting 725 Pro – billig hyttbåt som gör sitt jobb
Rationell byggmetod och ett minimum av finesser. Skippo spanar in den förhållandevis billiga hyttbåten Sting 725 Pro på båtmässan Allt på Sjön.
Sjuhundratjugofemtusen kronor! Och det kallar ni för billigt? Ja – faktiskt. Speciellt som de flesta andra hyttbåtar i samma storleksklass kostar ytterligare en miljon – minst.
Må vara att Sting 725 Pro är avskalad på allt vad lull-lull heter. Enkellaminat utan några som helst utsvävningar och 150 hästkrafter på akterspegeln. Punkt.
På samma tema utlovas ett mycket stor stabilitet, ett lättdrivet skrov ett enkelt handhavande på alla tänkbara sätt. Något som framför allt uppskattas när en ensam person ska ha koll på vågor, vindar, strömmar och hummertinor på en och samma gång.
Fri från flärd
Sting 725 Pro är sålunda en renodlad arbets- och transportbåt som gör sitt jobb och som inte har så mycket över för bad, vattensport eller flärd.
Se inslaget från båtmässan Allt på sjön.
-
Båtar
Se allt inom båtar
-
Färdmål
Se allt inom färdmål
-
Del 4 av 4: Käringön – folkets favorit!
Fängslande historia, förnämlig restaurang, väl skyddad gästhamn och idyllisk bebyggelse. Det är en del av allt som gör Käringön till folkets favorit….
-
Del 3 av 4: Hållö – med egen båt till en av Västkustens pärlor
Om det är Hållös historia, den idylliska naturhamnen, de släta klipporna eller de mystiska krumelurerna på berghällarna som lockar mest är oklart….
-
Del 2 av 4: Måseskär – längst därute!
Stolt och stark står Måseskärs fyr och vakar över Käringön i nordost och Kattegatt i söder. Men mest vakar den över ett…
-
Del 1 av 4: Ostronjägarens heta tips!
Vi går ut hårt i vår upptäcktsresa, tar rygg på ostrondykaren Adrian Van De Plasse och får en lektion. Delikatesserna är aldrig…
-
Kunskap
Se allt inom kunskap
-
Del 7 av 7: Utombordarskolan – propellerns mysterier!
Det finns mycket att vinna på att ha koll på sin propeller. Här reder vi ut hur man väljer, servar och lagar sin…
-
Del 6 av 7: Utombordarskolan – så byter du oljefilter!
Att byta oljefilter är lätt – det gäller bara att göra rätt. Lasse Eriksson, skadereglerare på Svenska Sjö visar vägen. Att byta…
-
Del 5 av 7: Så byter du olja i utombordaren – enkel men viktig service
Det ska göras varje år och det är inte svårare än att vem som helst klarar av det på egen hand. Lasse…
-
Del 4 av 7: Så byter du olja i drevet!
Att byta olja i drevet varje år är viktigt av fler anledningar än den uppenbara. Lasse Eriksson, skadereglerare på Svenska Sjö visar…
-
Del 3 av 7: Motorreparation – rätt och fel efter en grundsmäll!
Att köra på grund är olyckligt och än värre kan det bli om du agerar fel. Så avgör du om du kan…
-
Del 2 av 7: Så byter du bränslefilter på utombordaren!
50-80 kronor och 20 minuters jobb. Det är vad det kostar att undvika den vanligaste anledningen till driftstörningar till sjöss. Motormecken Lasse…
-
Del 1 av 7: Så enkelt byter du anoder på utombordaren!
Det finns anoder som du med fördel låter en fackman byta. Men vissa klarar man att byta själv. Lasse Eriksson, skadereglerare på…